Gazelle x Kate Moss


160708_F_Trade_Adidas_I_Gf1

Adidas bjuder oss på det bästa från 90-talet med sin nylansering av Gazelle sneakern. Kampanjen, som är stilistiskt komponerad av New York-konstnären Doug Abraham, pryds av Kate Moss.

Adidas återlanserar den ikoniska skomodellen Gazelle med ingen annan än Kate Moss i spetsen. Den tidlösa skomodellen gjorde debut redan 1968, då som fotbollssko för inomhusbruk, men syns idag på många stilmedvetna fötter. Så att en av världens kanske mest kända modell frontar kampanjen för Adidas klassiska skomodell, är inte föga förvånande.

Kampanjen är baserad på en klassisk bild på supermodellen från 1993 där hon bär skon med dess ikoniska ränder. Den har dock fått sig en liten retouch av konstnären Doug Abraham, mer känd som @bessnyc4 på Instagram, där han gjort sin egen tolkning och förvandlat bilden till ett gaffatejpat kollage av bilder från Kate Moss långa karriär. Namnet på kampanjen är ”Remember the Future” och är inspirerad av idén om hur konstnärer och artister lånar och stjäl från historien för att skapa nytt.

– Gazelle var DEN skon alla hade på 90-talet…jag var och har alltid varit en Adidas-tjej, låter Kate Moss hälsa i ett pressmeddelande.

Sarenza är inte långsamma med att sälja skon på hemsidan. Så minns 90-talets mest klassiska sneaker genom att dyk ned i vår shop och ta dig en titt.
Skorna kostar från 855 kronor och finns i en rad olika färgkombinationer.

Jag kommenterar

*


*

Fyll i din kommentar: